جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه ای

این نوع جرثقیل ها در انبارها و و محوطه های بزرگ غیر مسقف و نیز اسکله ها کابرد دارد.در پاره ای موارد کنسول در امتداد پل جرثقیل طراحی  می شود که امکان دسترسی به بارهایی که بیرون از دهانه (span) جرثقیل قراردارند را فراهم می نماید. استاندارد مرجع جرثقیل های دروازه ای کنسول دار iso168801 می باشد.

در این نوع جرثقیل ها ترولی و مجموعه بالابری بر روی ریل های Gantry در جهت عرضی حرکت نموده و کل مجموعه در طول مسیر Runway بر روی ریل اصلی روی زمین بر روی چرخ های فلزی حرکت می نمایند.

این نوع جرثقیل ها در تمام اندازه ها قابل ساخت بوده و توانایی حمل بارها بسیار سنگین را نیز دارا می باشند.

جرثقیل دروازه ای چیست؟

جرثقیل دروازه ای شبیه جرثقیل سقفی است که پل افقی آن روی دو پایه قرار گرفته و به شکل “قاب درب” ساخته شده است. برخلاف جرثقیل های سقفی ، جرثقیل دروازه ای نیازی به اتصال به ساختار پشتیبانی ساختمان ندارد.این محصولات به طور معمول در عملیات فضای باز استفاده می شوند ، اما از آنها میتوان در فضاهای داخلی مثل انبارها نیز استفاده کرد.

جرثقیل، به طور گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مانند: بلند کردن جسم ، جابجایی قطار و ماشین در حیاط حمل و نقل راه آهن ، بالابردن کشتی در کارخانه کشتی سازی ، بارگیری و تخلیه کانتینرها در ترمینال های بندری ، بلند کردن و حمل کالاهای سنگین در داخل کارخانه ، کارهای ساختمانی در محل ساخت و نصب و غیره.

جرثقیل دروازه ای ، یکی از تجهیزات بسیار مهم برای حمل و نقل مواد ، در جامعه مدرن است.معمولاً برای بارگیری ، تخلیه اشیای کوچک یا بزرگ در داخل یا خارج استفاده می شود.این می تواند کارهایی فراتر از توان انسانی ما انجام دهد و بهره وری شما را بسیار بهبود می بخشد و در هزینه شما صرفه جویی می کند.

جرثقیل های دروازه ای برای چه مواردی استفاده می شوند؟

به دلیل کارایی بالا و عملکرد خوب ، جرثقیل های دروازه ای طیف وسیعی از کاربردها را دارند.از یک طرف ، می توانیم آنها را در مکان های سرپوشیده مانند انبار ، کارگاه ، گاراژ ، کارخانه تولید و غیره پیدا کنیم.از طرف دیگر ، برای کاربردهای خارجی مانند بندر ، کشتی سازی و غیره بطور گسترده استفاده می شوند.

در انبارها ، جایی که مواد و بارهای سنگین تری برای جابجایی وجود دارد ، اغلب از جرثقیل های دروازه ای استفاده می شود ، زیرا آنها به طور معمول می توانند وزن هایی تا 15 تن را حمل کنند.

انواع جرثقیل دروازه ای

این جرثقیل ها می توانند از جرثقیل های فوق العاده بزرگ دروازه ای ، برای برداشتن سنگین ترین بارهای جهان ، تا جرثقیل های کوچک باشند ، که برای کارهایی مانند بلند کردن موتورها از ماشین ها استفاده می شوند.

ما می توانیم جرثقیل های دروازه ای را با توجه به ساختار و ویژگی های آن به انواع مختلف تقسیم کنیم ، مانند جرثقیل کامل دروازه ای ، جرثقیل نیمه دروازه ای.

جرثقیل نیم دروازه ای فقط یک پا دارد.بنابراین جرثقیل نیم دروازه ای ، برخلاف جرثقیل دروازه ای کامل ، برای قرار دادن دو پایه به فضای زیادی احتیاج ندارد و می توان از آن هم در داخل و هم فضای باز استفاده کرد.

مزایای جرثقیل های دروازه ای

نام Gantry Crane را برای انواع جرثقیل دروازه ای می شناسیم. این تجهیزات تشکیل شده اند از یک یا دو پل با ضخامت قطور که به صورت افقی بر روی دو پایه قطورتر نصب می شوند. همان طور که از نام این سیستم ها بر می آید، جرثقیل می تواند بارهایی را با وزن بیشتر از 10 تن جابه جا کند. آنها ، کالاهای سنگین را به راحتی به مکان های مختلف منتقل می کنند.

جرثقیل های دروازه ای ، باعث افزایش بهره وری شما در طولانی مدت می شوند.

جرثقیل دروازه ای ، یک راه حل اقتصادی و کارآمد برای بلند کردن مواد سنگین است.می توان آنها را سفارشی کرد تا مطابق با نیازهای شما عمل کنند و به شما در کار با مواد ایمن و کارآمد کمک کنند.

متحرک بودن انواع جرثقیل های دروازه ای، خود به تنهایی یکی از بزرگ ترین امتیازهای آنها است. پایه های جرثقیل بر روی دو ریل حرکت می کند و الزاماً توسط ریموت و با دستور از یک مرکز موتور الکتریکی قدرتمند، کنترل می شود. کار کردن با این ماشین آلات، بسیار ساده بوده اما در عین حال، به دقت و حساسیت بالایی نیاز دارند.

یکی از مزایای دیگر انواع جرثقیل های دروازه ای، نصب آنها متناسب با اندازه عرض و طول کارگاه یا سوله صنعتی است. اگر عرض کارگاه شما کوچک باشد از جرثقیل تک پل استفاده کنید و اگر قرار است بارهای سنگین را حمل کنید، جرثقیل دو پل را باید نصب نمایید.

خطر جرثقیل های دروازه ای

هنگام کار با جرثقیل ها خطر آسیب دیدگی شدید و حتی مرگ وجود دارد. علت بزرگ مرگ و میر ناشی از جرثقیل، برخورد عابر پیاده با بار جرثقیل است. از بسیاری از این حوادث می توان با نوعی زنگ خطر، که هنگام نزدیک شدن عابر پیاده به جرثقیل ، به صدا در می آید، پیشگیری کرد.

اصول نصب جرثقیل دروازه ای و نکاتی ایمنی آن

برای نصب جرثقیل دروازه ای و راه اندازی آن در یک کارگاه یا صنعت، نکات زیادی باید مورد توجه قرار بگیرد. این نکات آنچنان اهمیت دارند که به نوعی می توان گفت با سلامت جانی کارگران در ارتباط هستند. استفاده از یکی از انواع جرثقیل ها بدون رعایت نکات ایمنی، آسیب ها و خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

جرثقیل سقفی و دروازه ای، به صورت تک پل و دو پل، رایج ترین و متداول ترین ابزارهای صنعتی برای حمل و نقل بارهای بسیار سنگین هستند.

از آنجایی که تمام قسمت ها و اجزای انواع جرثقیل های دروازه ای در کارخانه ساخته می شود، فرآیند نصب به صورت مونتاژ در محل انجام می گیرد. برای نصب، توجه به بسیاری موارد الزامی است.

قبل از نصب این مدل از جرثقیل باید زمین کارگاه یا سوله صنعتی را بازرسی کنید. زمین نباید شیب دار باشد یا ناهمواری های شدید داشته باشد. اگر جرثقیل روی زمین ناهموار نصب شود، هنگام حرکت با مشکلاتی مواجه می شود. ریل های جرثقیل باید روی زمین ترازبندی شده نصب شود؛ بنابراین شاید لازم باشد قبل از نصب، زیرسازی مناسب انجام گیرد.

فاصله بین پایه های جرثقیل دروازه ای، اهمیت دارد. این عامل، استاندارد بودن آن را تضمین می کند. لاستیک های جرثقیل برای حرکت کردن باید سالم باشند. زمانی که آن را نصب می کنید در درجه اول باید مطمئن باشید که ریموت کنترل، خاموش است.

موانع را در مسیر تردد جرثقیل، حذف کنید. برای راه اندازی آن باید ریموت کنترل را روشن کنید تا جرثقیل به آرامی حرکت کند. قبل از نصب، حتماً نکاتی را برای رعایت ایمنی در مواقع سقوط بار در نظر بگیرید.

فیوزهای برق جرثقیل باید به دور از منابع گرما، حرارت یا جرقه نصب شده باشند. مسیر حرکت جرثقیل نباید از بالای سر کارگران عبور کند. افرادی که قرار است با این جرثقیل ها کار کنند باید آموزش های لازم را دیده باشند.

نکات مهم در خرید جرثقیل دروازه ای

خرید جرثقیل دروازه ای متناسب با نیاز مشتری برای حمل بار امکان پذیر است. بسته به اینکه محیط کارگاه یا سوله یا کارخانه چقدر فضا دارد و باید بار با چه وزنی جابه جا شود، انتخاب جرثقیل ها با رعایت حداکثر ظرفیت عملکردی انجام می گیرد.

جرثقیل های دروازه ای دقیقاً سازه های فولادی هستند که وزن زیادی دارند و گران قیمت هستند. خرید و فروش این نوع جرثقیل الزاماً بهتر است از مرکز تولید کننده یا نمایندگی فروش صورت گیرد. این شرکت ها می توانند مشاوره لازم را به مشتری بدهند و در صورت لزوم، از محل کار بازدید کنند و بهترین مدل جرثقیل را پیشنهاد دهند.

شرکت آوا صنعت، تولید کننده انواع جرثقیل صنعتی و کارگاهی، این محصولات را با بهترین کیفیت و ایمنی، طراحی و به بازار معرفی نموده است. اگر برای خرید جرثقیل سقفی و جرثقیل های دروازه ای نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما آماده ارائه راهنمایی های مفید به شما عزیزان هستند.

فروش جرثقیل دروازه ای

خرید جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه ای متحرک

سازنده جرثقیل دروازه ای