جرثقیل سقفی تک پل

جرثقیل سقفی تک پل چیست و چه قابلیت ها و محدودیت هایی دارد؟ برای چه شرایطی مناسب تر است؟ به چه میزان در هزینه ها تاثیر دارد؟ در ادامه قصد داریم ضمن پاسخ به پرسش های شما، یک پیشنهاد با کیفیت همراه با خدمت های ویژه به شما ارائه دهیم؛ پس با ما همراه باشید. قبل از هر چیز توضیحی مختصر در مورد جرثقیل های سقفی به شما ارائه می دهیم:
جرثقیل سقفی:

در مکان های صنعتی به منظور جابجایی دقیق بارهای سنگین به کار می رود. این جرثقیل با استفاده از 2 ریل که بر روی آن حرکت می کند می تواند در 6 جهت اجسام را جابجا کند.جرثقیل های سقفی با توجه به نیازها و کاربرد های آن به دو دسته تقسیم می شوند:
* جرثقیل سقفی تک پل
* جرثقیل سقفی دو پل

جرثقیل سقفی تک پل:

در این نوع جرثقیل ترولی بر لبه های باکس پل به طور آویز قرار گرفته و حرکت می کند ولی کلگی ها (End carriage) بر روی ریل های حرکت طولی بر تیرهای حمال (Crane Girder) سوار می شوند. در ادامه به برخی از قابلیت های آن می پردازیم:

  • وزن کمتر سازه نسبت به جرثقیل سقفی دو پل
  • هزینه کمتر نسبت به جرثقیل سقفی دو پل

برخی از محدودیت های جرثقیل سقفی تک پل:

  • محدودیت در عرض دهانه سالن: عموما کمتر از 25 متر
  • محدودیت در ظرفیت باربرداری: عموما کمتر از 10 تن

در کل این جرثقیل سقفی تک پل برای عرض و ظرفیت بار کمتر بسیار به صرفه تر و مناسب تر از جرثقیل سقفی دو پل است و تا حد زیادی در هزینه های آن تاثیر گذار است.
شرکت آوا صنعت مهر چهلستون طراح و سازنده جرثقیل های سقفی با تیمی مجرب و خبره و سابقه ای درخشان در طراحی، تولید و اورهال انواع جرثقیل می تواند نیازهای شما در این مورد را رفع و گارانتی کند. از شما ممنونیم که این مطلب را مطالعه کردید. امیدواریم این مطلب برایتان جالب و مفید واقع شده باشد.

حداکثر ظرفیت این نوع پل ها 10 تن می باشد و به طور معمول در دهانه های 4 تا 18 متر مرسوم می باشد.