جرثقیل سقفی دوپل

این نوع جرثقیل های سقفی در کارخانه های فولاد سازی ، ذوب فولاد ، کارخانه های تولیدی ،سالن های مونتاژ ،صنایع معدنی و بسیاری دیگر از صنایع فولادی مورد استفاده قرار گرفته و دارای ظرفیت 3 تا 500 تن می باشد.

عوامل مختلفی در طراحی بالابرها و سیستم های حرکتی تاثیر گذار است بعنوان مثال ظرفیت بالابر ، سرعتهای مناسب جهت حرکت بالابری و عرضی و طولی ،رعایت نکات هندسی و ابعادی ، وزن تجهیز و مصرف انرژی بهینه در مکانیزم های بالابری و حرکتی انتخاب نوع و تعداد مناسب ترمز و حصول اطمینان از پایداری مجموعه میباشد.

معرفی جرثقیل سقفی دوپل

جرثقیل سقفی مکانیسم بالابری است که در امتداد باند جرثقیل حرکت می کند. هدف از جرثقیل سقفی انجام عملیات بارگیری و تخلیه در مغازه های شرکت های صنعتی ، در انبارهای باز و بسته و همچنین در مناطق مونتاژ است. نوع جرثقیل سقفی به مجموعه ای از ویژگی های طراحی تجهیزات جرثقیل بستگی دارد. پارامترهای خاص تجهیزات بالابری و حمل و نقل بر اساس ویژگی های محل ، شدت کار مورد انتظار و ویژگی های بار انتخاب می شوند.

انواع جرثقیل سقفی دوپل

جرثقیل دوپل بسته به طراحی جرثقیل متفاوت است ، در مورد جرثقیل معلق ، از تیرها و برای ریل پشتیبانی استفاده می شود. یک دستگاه بالابر بر روی پل جرثقیل نصب شده یا معلق است که باعث افزایش بار می شود و همچنین توانایی حرکت در طول پل جرثقیل را دارد.  نقش باند جرثقیل توسط ریل های ثابت شده بر روی تکیه گاه های فلزی یا بتنی ایفا می شود. چنین جرثقیل هایی گران تر هستند ، اما از قابلیت اطمینان و سهولت استفاده بالایی برخوردار هستند. ظرفیت بالابر و طول آنها بیشتر از جرثقیل های سقفی است.  در قفسه های پایینی آنها ، به طوری که چرخ های در حال حرکت در قسمت داخلی قرار دارند ، پلی با واگن برقی نصب شده است.

ویژگی جرثقیل سقفی دوپل

موتورهای الکتریکی به عنوان یک واحد قدرت و یک بالابر عمل می کنند و در صورت انجام وظایف سنگین و بارها ، وینچ به عنوان مکانیزم های بلند کردن عمل می کند. جرثقیل های سقفی دستی در کارگاه ها و انبارها با فضای محدود نصب می شود. آنها نیازی به اتصال الکتریکی ندارند ؛ بالابر زنجیره ای به عنوان مکانیزم بلند کردن استفاده می شود. چنین تجهیزات جرثقیل ارزان تر است و نگهداری آن آسان تر است.  این مکانیسم های بالابری و حمل و نقل دارای ظرفیت بالابری تا 10 تن هستند و برای استفاده در مناطقی با فضای محدود مناسب هستند.  پل جرثقیل های دوپل دارای طول بیشتری نسبت به جرثقیل های تک پل بوده و می توان آنها را به کابین اپراتور متحرک یا ثابت مجهز کرد.

مزایای جرثقیل سقفی دوپل

جرثقیل سقفی دوپل همه کاره ترین و رایج ترین نوع جرثقیل سقفی است. چنین وسیله ای برای حمل محصولات فولادی و چدنی و همچنین ضایعات فلزی یا تراشه در نظر گرفته شده است. ویژگی اصلی جرثقیل سقفی دوپل حرکت محموله بدون دخالت تجهیزات اضافی است. بسته به نوع سفارش ، مکانیسم چنین جرثقیل هایی می تواند درایوهای برقی یا قدرت دستی باشد. به طور سنتی ، از یک سیستم زنجیر برای گرفتن بار استفاده می شود. سیستم ترمز توقف جرثقیل سقفی دوپل توسط ترمز دیسکی انجام می شود که یکی از مطمئن ترین و کارآمدترین سیستم های ترمز است. حتی در صورت عدم وجود ولتاژ اصلی نیز کار می کند و الزامات ایمنی اولیه را در محل کار برآورده می کند. با ظرفیت حمل بالا یا وظیفه سنگین ، می توان از مکانیسم بلند کردن نوع گسترده استفاده کرد .

تولید جرثقیل سقفی دوپل

تجهیزات الکتریکی جرثقیل سقفی به دو بخش اصلی و کمکی تقسیم می شود. تجهیزات اصلی الکتریکی شامل موتورهای الکتریکی و همچنین طرح کنترل و نظارت بر جرثقیل است. تجهیزات الکتریکی کمکی شامل گرمایش ، روشنایی ، دستگاه های علامت دهنده صدا و همچنین تجهیزات اندازه گیری است. در برخی موارد ، جرثقیل را می توان از یک کابین ثابت کنترل کرد.