شرح وظایف اپراتور جرثقیل

شرح وظایف اپراتور جرثقیل

وظایف اپراتور جرثقیل

اپراتور جرثقیل با جرثقیل کار می کند ، آنها جرثقیل را هنگام انتقال بار از یک مکان به مکان دیگر ، هدایت می کنند ، اما این به این معنا نیست که کار آنها ساده است.اپراتورهای جرثقیل ، جرثقیل ها و سایر تجهیزات بالابرنده را کنترل می کنند.انواع مختلفی از جرثقیل ها وجود دارد ، مانند جرثقیل های سیار ، جرثقیل سقفی ، جرثقیل برجی ، جرثقیل دروازه ای و غیره.اپراتورهای جرثقیل ، ماشین آلات بالابر را با استفاده از دکمه ها ، اهرم ها و پدال کنترل می کنند.آنها بارهایی را به بالابرها و جرثقیل ها متصل می کنند و با خیال راحت آنها را برمی دارند.گاهی اوقات آنها تجهیزات را نصب و تعمیر می کنند.

وظایف و مسئولیت های اپراتور جرثقیل همچنین شامل موارد زیر است:

  • انجام بازرسی تجهیزات
  • پیروی از پروتکل های و استاندارد های ایمنی
  • انجام تعمیر و نگهداری معمول مانند تمیز کردن و روغن کاری
  • نظارت بر پایداری جرثقیل و وزن بار
  • گزارش هرگونه مسئله به سرپرست
  • انتقال مواد به اطراف سایت طبق یک برنامه

وظایف و مسئولیت های اپراتور جرثقیل

اپراتور باید روزانه ماشین آلات و تجهیزات را بازرسی کند ، روش های معمول نگهداری و تعمیرات جزئی را در صورت لزوم انجام دهد و در صورت لزوم درخواست های تعمیر اضافی از مکانیک را شروع کند.

جرثقیل ها ، بالابرها و سایر تجهیزات را باید با استفاده از روش های استاندارد کار کنترل کند تا از حمل و نقل موثر مواد و ایمنی برای همه پرسنل در محل اطمینان حاصل کند.

اپراتور هم چنین باید قبل از شروع هر شیفت کاری به برنامه مدیر سایت گوش دهد و تمام کارهای مورد نیاز را با نظارت دقیق و در مهلت های تعیین شده انجام دهید.

مدرک خاصی برای این نقش لازم نیست.اپراتورهای جرثقیل با گذراندن دوره های کارآموزی مربوطه و با کار در محل تجربه کسب می کنند.آنها دارای گواهینامه رانندگی تجاری و معمولاً یک گواهینامه مربوطه هستند.

اپراتورهای جرثقیل کارآموز ، تحت نظارت اپراتورهای جرثقیل باتجربه قرار می گیرند تا درک خود را از صنعت افزایش دهند و مهارت های خود را توسعه دهند.برنامه های کارآموزی معمولاً بین یک تا شش سال طول می کشد.

دقت و آگاهی از مقررات و پروتکل های ایمنی برای آنها ضروری است.مهارت های مهم دیگر برای اپراتور جرثقیل شامل هوشیاری ، هماهنگی چشم و دست ، توجه به جزئیات ، داشتن مهارت کار تیمی خوب ، داشتن صبر و توانایی آرامش در شرایط استرس زا ، توانایی کار در شرایط پر سر و صدا و توانایی پیگیری دقیق دستورالعمل ها است.بنابراین اگر مهارت های ارتباطی ، قضاوت عالی و توانایی خونسردی در شرایط استرس را دارید ، ممکن است این حرفه برای شما مناسب باشد!

اپراتور جرثقیل

بیشتر اپراتورهای جرثقیل در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز ، معدن ، پالایشگاه ها ،کشتی سازی ، راه آهن ، تولید فلزات ، انبارداری ، ذخیره سازی یا حمل و نقل مشغول به کار هستند.

رعایت نکات ایمنی هنگام کار

هنگام کار با جرثقیل ، ایمنی در الویت است.اپراتورهای جرثقیل ، آموزش دیده اند تا با خیال راحت کار کنند و اقدامات احتیاطی ویژه ای را برای محافظت در برابر آسیب انجام دهند.برخی از جرثقیل های قدیمی می توانند بسیار پر سر و صدا باشند و استفاده از محافظ گوش بسیار ضروری است.بعلاوه آنها باید بینایی خوب و هماهنگی عالی بین چشم و دست داشته باشند.همچنین باید از لباس محافظ مانند کلاه ایمنی استفاده کنند.

استقامت اپراتور جرثقیل بسیار مهم است ، چون آنها باید ساعت های طولانی کار کنند و حرکت یکسانی را چندین بار تکرار کنند.بسیاری از آنها به صورت شیفت 8 ساعته استاندارد کار می کنند ، اما ساعات کار ممکن است شبانه روز باشد.به عنوان مثال ، شرکت های تولید کننده معمولاً 24 ساعته کار می کنند و به سه شیفت اپراتور نیاز دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *