مشکلات جرثقیل سقفی و نکاتی برای جلوگیری از آنها

مشکلات جرثقیل سقفی و نکاتی برای جلوگیری از آنها

مشکلات جرثقیل سقفی و نکاتی برای جلوگیری از آنها

حوادث جرثقیل منجر به از دست دادن زندگی انسان می شود و می تواند باعث از دست دادن میلیاردها پول شود و با تعمیر و نگهداری منظم و عملکرد صحیح می توان از وقوع بسیاری از حوادث جرثقیل سقفی ، جلوگیری کرد.در این مقاله ما در مورد رایج ترین مشکلات که در جرثقیل های سقفی مشاهده می شود ، صحبت خواهیم کرد به امید اینکه با شناسایی آنها بتوانید از حوادث ناگوار جلوگیری کنید.

جرثقیل های سقفی همه کاره ترین و پرکاربردترین تجهیزات برای بلند کردن و جابجایی بارهای سنگین هستند و از انبارها گرفته تا صنایع ، از کارخانه ها گرفته تا سایت های ساختمانی یافت می شوند.اینها را می توان در انواع مختلف در سراسر جهان مشاهده کرد.عملکرد آن بلند کردن مواد سنگین و جابجایی آنها از یک مکان به مکان دیگر در سایت است.

قبل از استفاده از جرثقیل دروازه ای برای بالا بردن قطعه کار ، باید مرتباً آزمایش شود.اپراتورهای جرثقیل باید مراقب باشند که هرگز قطعه ای که وزن آن بیش از حداکثر بار جرثقیل است را بلند نکنند.محدودیت های بار معمولاً به وضوح در کناره های جرثقیل مشخص می شوند ، جایی که در هر زمان برای اپراتور جرثقیل قابل مشاهده هستند.

مشکلات جرثقیل سقفی

سیم بکسل آسیب دیده

سیم بکسل جرثقیل با گذشت زمان ، می تواند به دلیل ساییدگی و پارگی طبیعی آسیب ببیند.همچنین ممکن است به دلیل عملکرد نامناسب یا عوامل محیطی آسیب ببیند.اگر هنگام بررسی سیم بکسل جرثقیل ، علائم زیر را مشاهده کردید ، آن را جدی بیرید و بلافاصله متوقف شوید.

  • باز شدن رشته ها
  • خوردگی
  • آسیب ظاهری

اگر این علائم را مشاهده کردید ، باید طناب سیم را بلافاصله دور بیندازید. همچنین ، روغن کاری مناسب سیم بکسل می تواند تا حد زیادی از آسیب دیدن جلوگیری کند.

سایش

سایش یک مسئله بسیار معمول در جرثقیل های سقفی است.این اغلب نتیجه روغن کاری ضعیف است که باعث آسیب دیدن مناطق آسیب پذیر بالابر شما مانند زنجیر ، سیم ، اتصالات و سایر قطعات متحرک می شود.بهترین راه برای تشخیص سایش ، جستجوی سطوح براق است که نشان می دهد دو سطح به هم می مالند.جستجوی این علائم وظیفه مهمی است که باید در چک لیست بازرسی جرثقیل بالابر خود قرار دهید.

قلاب های خم یا آسیب دیده

قسمت دیگری از جرثقیل سقفی که می تواند به مرور آسیب ببیند ، قلاب است.غالباً ، اینها به دلیل زیاد بودن بار آسیب می بینند.وقتی خم می شوند ، احتمال شکستن آنها و از دست دادن کل بار بیشتر است.بازرسی منظم از قلاب ها و سایر قطعات سخت افزاری ، باید در ابتدای هر شیفت انجام شود.

خطرات برق

وقتی اپراتورهای جرثقیل بازویی به محیط اطراف خود توجه نمی کنند ، ممکن است با خطوط برق تماس پیدا کنند.این می تواند باعث برق گرفتن کل جرثقیل شود و اغلب منجر به مرگ اپراتور و سایر افراد در این نزدیکی می شود.

جرثقیل سقفی

اشکال در سیستم برق

اگر هر نوع مشکل سیستم برق وجود داشته باشد ، مطمئناً به سیستم جرثقیل شما آسیب می رساند.این ممکن است نوسانات ولتاژ یا مشکلات فیوز باشد.در هر صورت می تواند کیفیت و عملکرد جرثقیل یا بالابر را پایین بیاورد.

به همین دلیل است که تولید کنندگان برجسته جرثقیل سقفی همیشه پیشنهاد می کنند ، سیستم منبع تغذیه را بررسی کرده و از خوب بودن همه کارها اطمینان حاصل کنید.سرویس منظم سیستم برق رسانی نیز روش خوبی برای جلوگیری از هر نوع بی نظمی است.

نتیجه گیری

هر زمان که صحبت از تجهیزات بالابرنده مانند جرثقیل سقفی ، بالابرهای برقی و غیره می شود ، مهم است که این ماشین آلات را با احتیاط کنترل کنید.کمی ناآگاهی یا بی احتیاطی می تواند خسارات بیشتری به بار آورد که ترمیم آن هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.بررسی و تجزیه و تحلیل منظم می تواند در جلوگیری از این خسارات که برای صنعت شما بسیار کارآمد و مثمر ثمر است ، کمک کند.

اکنون می دانید که برخی از مشکلات رایج در مورد جرثقیل های سقفی چیست.اگر مراقب این موارد باشید ، می توانید از بروز یک فاجعه در شرکت خود جلوگیری کنید.

اگر می خواهید در مورد ایمنی جرثقیل سقفی اطلاعات بیشتری کسب کنید ، مقالات ما را ببینید.تعداد زیادی پست در آنجا وجود دارد که به شما کمک می کند در مورد چرثقیل های سقفی اطلاعات بیشتری بدست آورید.

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *