اجزای جرثقیل خودکششی

اجزای جرثقیل خودکششی

اجزای جرثقیل خودکششی

جرثقیل خودکششی یا خود حمل و نقل مانند سایر ماشین های مورد استفاده برای کارهای متعدد ساخت و حمل و نقل افراد و مواد نیز از عناصری تشکیل شده است که در یک عملیات مشترک باعث می شود تا وظایفی را که برای آن ایجاد شده است انجام دهد. در ادامه کمی بیشتر در مورد اجزای جرثقیل خودکششی توضیح می دهیم.

اجزای جرثقیل خودکششی

۱- شاسی یا پایه پشتیبانی: این مکانیزم است که کل ساختار و وزن جرثقیل را پشتیبانی می کند. بسته به مدل دستگاه، پیشرانه های خود را برای حرکت بر روی چرخ، زنجیر یا سایر روش ها دارد. همچنین دارای تثبیت کننده هایی است که سطح پشتیبانی را افزایش می دهد.

 ۲- بوم: بوم جزء اصلی جرثقیل است. این دستگاه وظیفه پشتیبانی از دستگاه دستگیری (که می تواند یک قلاب، قاشق یا آهنربای الکتریکی باشد) است که بار مواد را به حالت تعلیق در می آورد. دستیابی یا شعاع مناسب برای اجرای عمل و همچنین ارتفاع بالابر درخواستی را تضمین می کند. بوم می تواند سه نوع باشد: مشبک، تلسکوپی یا بوم روی دکل. در صورت لزوم می توان عنصری به نام بازو را نیز به بوم اضافه کرد که امکان دسترسی بیشتر و افزایش طول بوم جرثقیل را فراهم می کند.

اجزای جرثقیل خودکششی

۳- نشانگر طول بوم: در کابین اپراتور جرثقیل هایی قرار دارد که دارای بوم تلسکوپی هستند. این امکان را به شما می دهد که طول رونق را در طول اقدامات کاری بخوانید.

۴- نشانگر زاویه بوم: در کابین اپراتور قرار دارد و امکان خواندن زاویه شیب بوم را در هر زمان نسبت به افقی فراهم می کند.

۵- رادیو یا نشانگر برد: مانند دو مورد قبلی، این عنصر ایمنی در کابین اپراتور قرار دارد و در خدمت این است که بدانیم جرثقیل در طول عملیات خود با کدام شعاع کار می کند.

۶- دکل: این قسمت، سیستمی از قرقره ها و کابل ها ساخته شده است که برای ایجاد تغییرات مختلف در نیرو و سرعت طبق نیاز اپراتور جرثقیل طراحی شده است.

۷- وینچ: این مکانیزم سرعت جرثقیل است که از یک درام و یک سیستم کابل تشکیل شده است که بلند کردن بوم را ممکن می کند.

۸- وزنه های ضد وزنه: آنها قطعات آهنی هستند که بر روی ساختار جرثقیل ثابت شده اند تا از پایداری اعمال بارگیری اطمینان حاصل کنند.

۹- کابین عملیاتی: همانطور که از نامش مشخص است، منطقه ای است که اپراتور جرثقیل را می راند و مانورها را انجام می دهد. تمام کنترل فرمان دستگاه وجود دارد.

۱۰- تاج یا میز گردان: از مجموعه ای از دستگاه ها و چرخ دنده ها تشکیل شده است که تلاش ها (لمان های بارگذاری، نیروهای افقی و عمودی) را از ساختار دوار به پایه جرثقیل منتقل می کند. به نوبه خود، توسط مکانیسم جهت گیری ساختار دوار هدایت می شود.

۱۱- محدود کننده بار: این یک دستگاه اتوماتیک است که حداکثر باری را که جرثقیل می تواند در تمام زمان های کار تحمل کند را تشخیص می دهد. هنگامی که متوجه هر گونه اضافه ای می شود، حرکت بلند کردن و آن لحظاتی را که فرض می شود حداکثر ممان های بار از پیش تعیین شده در نمودار بار را افزایش می دهد، کاهش می دهد.

۱۲- بادسنج: سرعت باد را اندازه گیری کنید. هنگامی که سرعت بیش از حد مجاز برای برد جرثقیل را تشخیص می دهد، یک سیگنال هشدار صوتی و بصری متناوب تولید می کند اما اتصال حرکات جرثقیل را قطع نمی کند.

۱۳- سنسور اشغال صندلی اپراتور: این عنصر ایمنی است که از فعال شدن اشتباهی هر وسیله ای روی جرثقیل جلوگیری می کند.

۱۴- سوئیچ محدود وینچ: هنگامی که قلاب بوم فقط سه دور روی درام طناب باقی مانده است، حرکت پایین آوردن قلاب بوم را قطع می کند.

جرثقیل سقفی بازویی

جرثقیل سقفیو جرثقیل بازویی هر دو از جرثقیل های پرکاربرد در صنعت هستند که می توانید از شرکت آوا صنعت مهر چهلستون با سابقه ای ۱۸ساله سفارش دهید. این شرکت با تولید و طراحی انواع جرثقیل ها و کادری مجرب و متخصص آماده خدمت به شما عزیزان است.

اجزای جرثقیل خودکششی

نتیجه

به یاد داشته باشید که دانستن اجزای جرثقیل خودکششی و مطالعه عمیق نحوه عملکرد شدت کارایی آنها، برای تضمین ایمنی همه اپراتورها هنگام انجام مانورهای خود با جرثقیل بسیار مهم است. هر دستگاه عملکرد مربوطه را در دستگاه انجام می دهد و حذف یا عدم تعویض آن به دلیل عجله یا بودجه محدود مناسب نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *