جرثقیل هیدرولیک چیست

جرثقیل هیدرولیک چیست ؟

جرثقیل هیدرولیک چیست ؟ جرثقیل هیدرولیک یک مکانیسم پیچیده است که برای بارگیری و تخلیه، حمل و یا حمل بارها در اندازه ها و وزن های مختلف استفاده می شود. این گونه جرثقیل ها در بسیاری از مشاغل مختلف استفاده می شود و عملکردهای زیادی دارد که می توان آن را ثابت یا در کامیون گنجانید. عموماً عمدتا در کارهای ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این تجهیزات کار دارای یک موتور یا پمپ هیدرولیکی است که بر اساس روغن ها فشار وارد می کند تا به مدار هیدرولیک فشار وارد کند، که از طریق بطری ها و پیستون ها، قدرت بالابری کافی برای بارگیری و انتقال مواد و اجسام بسیار سنگین را برای تخلیه ایمن بعدی ایجاد می کند. بنابراین در میان رایج ترین برنامه هایی که نیاز به جرثقیل هیدرولیک دارند موارد زیر را پیدا می کنیم:

– بارگیری و تخلیه انواع وسایل نقلیه و ماشین آلات

– در مشاغلی مانند مونتاژ سازه های بتنی و تیرهای فلزی ساختمان ها کمک می کند

– جابجایی اجسام بسیار سنگین مانند ماشین آلات صنعتی

– حمل بارها به ارتفاعات بزرگ مانند تهویه مطبوع و ماشین های سرد صنعتی

– حمل و نقل مخازن بالابر بتنی برای تحقق سازه ها

– بلند کردن افراد برای کار در ارتفاع مطابق با استاندارد EN280 برای بلند کردن دستگاه ها، با استفاده از سبد اپراتور

مزایای استفاده از جرثقیل هیدرولیک

مزیت اصلی استفاده از جرثقیل های هیدرولیک این است که به دلیل ماهیت آن ها در کامیون های 2، 3 و حتی 4 محور با جعبه باز نصب می شوند. این بدان معناست که وقتی مشتری جرثقیل کامیونی را استخدام می کند، علاوه بر انجام کارهای بالابری بدون استخدام دستگاه دیگر، می تواند بارها را در همان سرویس جابجا یا حمل کند و نیازی به تحمل هزینه های بیشتر نباشد، که در مورد دیگری چنین نخواهد بود. نوع جرثقیل مانند جرثقیل های خود ران، جرثقیل های دروازه ای یا جرثقیل های برج.

1- قدرت خاص

اولین و بزرگترین مزیت استفاده از جرثقیل هیدرولیک قدرت خاص آن است. جرثقیل هیدرولیک قادر است وزن خود را دو بار در شعاع بسیار کوچک عمل کند، به همین دلیل این نوع جرثقیل برای کار در انبارها یا فضاهایی که ارتفاع محدودیت دارد ایده آل است، زیرا بر خلاف جرثقیل های دیگر نیازی به بازوی کامل خود را دراز کنید تا بتوانید کار کنید. اگر مجهز به یک کامیون کوچک باشد، مجموعه را جمع و جور می کند و می تواند در فضاهایی کار کند که دسترسی به آنها برای انواع دیگر جرثقیل دشوار است.

2- وزن

جرثقیل های هیدرولیک معمولاً بر روی کامیون های چند محوره نصب می شوند. مزیت بزرگ جرثقیل های هیدرولیک این است که به دلیل وزن کم، مجموعه تشکیل شده توسط جرثقیل + کامیون در برخی موارد از 20 تن تجاوز نمی کند، و این باعث می شود که یک کامیون جرثقیل با جرثقیل هیدرولیک روی یک تخته وافل قرار گیرد که آن ها معمولاً در حدود 2.5 TN در متر مربع مقاومت دارند. از این رو در ساختمان سازی و صنایعی مانند فرودگاه ها، بزرگراه ها، ساختمان های بزرگ و پروژه های مهندسی در مقیاس بزرگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

3- امنیت

علاوه بر این، استفاده از جرثقیل هیدرولیک بسیار ایمن است. با توجه به مکانیزم عملکرد، دارای دریچه های ایمنی است که از سقوط جرثقیل در صورت خرابی جلوگیری می کند.

4- همیشه آماده کار

این یک مزیت عالی است، زیرا این تیم ها برای به کار انداختن آن ها در هر زمان ناراحتی نشان نمی دهند. آن ها نیازی به گرم کردن یا انجام فرآیند قبلی، قبل از شروع به کار ندارند.

5- ابعاد

ابعاد جرثقیل هیدرولیکی علاوه بر وزن کم خود، در مقایسه با نوع دیگر جرثقیل که می تواند کار مشابهی انجام دهد، بسیار کوچک است. این امر باعث می شود فضای اشغال شده توسط جرثقیل در موقعیت کاری خود به حداقل برسد و اجازه عبور وسایل نقلیه دیگر یا کار تیمی با سایر شرکت ها یا مونتاژ گران در همان منطقه کاری را بدهد.

جرثقیل سقفی و جرثقیل بازویی

جرثقیل سقفی

این جرثقیل ها در کارخانه ها یا انبارهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و محدود به فعالیت در انبار یا انبار صنعتی که در آن نصب شده اند هستند. استفاده از این نوع جرثقیل ها در صنعت فولاد برای جابجایی محصولات نهایی مانند کویل، لوله و تیرها، هم برای ذخیره سازی و هم برای بارگیری حمل و نقل مناسب استفاده می شود.  در صنعت خودرو و ماشین آلات سنگین نیز از جرثقیل های سقفی و بازویی برای حمل مواد اولیه استفاده می شود. برای مونتاژ قطعات بزرگ، در ماشین های جاده ای (لودر، بولدوزر ، گریدر موتور، کامیون). شما می توانید هر گونه جرثقیل مورد نیاز خود را از شرکت آوا صنعت مهر چهلستون تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *