دسته بندی جرثقیل های برجی

انواع جرثقیل های برجی و کاربردهای هر یک از آنها

دسته بندی جرثقیل های برجی

امروزه استفاده از جرثقیل های برجی در انواع فضاهای ساختمانی رایج شده است. استفاده گسترده از آن نشان دهنده اهمیتی است که این ابزار در کار ساخت و ساز در جامعه ما به دست آورده است. جرثقیل های برجی را می توان به عنوان ابزاری تعریف کرد که بر اساس یک سازه فلزی قابل جابجایی است که دارای جریان الکتریکی برای انجام عملیات خود است و به طور خاص برای ساخت و ساز و ساختمان طراحی شده است. وظیفه اصلی آن بارگیری و تخلیه انواع مصالح ساختمانی است که با استفاده از انواع قلاب ها که از سیم کشی تقویت شده مخصوصی استفاده می کنند، حمل می شود. در ادامه به دسته بندی جرثقیل های برجی می پردازیم.

 انواع تاور کرین

در بازار فعلی انواع مختلفی از جرثقیل های برجی وجود دارد، اگرچه گاهی اوقات تشخیص تفاوت بین آنها دشوار است، اما ویژگی های متفاوتی دارند که به نوبه خود به این معنی است که انواع مختلفی از طبقه بندی وجود دارد تا بتوان هر نوع تاور کرین را دسته بندی کرد.

انواع تاور کرین

در ادامه قصد داریم هر یک از انواع جرثقیل و دسته بندی آنها را معرفی کنیم:

۱- با توجه به روش نصب شما

  • جرثقیل خود نصب: نوع جرثقیل که همراه با بوم و برج مونتاژ نشده (تا شده) عرضه می شود. معمولاً وزنه‌های تعادل را در خود جای می‌دهد و قبل از کالیبره شدن برای شروع کار، نیاز به تراز کردن و استقرار اجزای آن دارد.
  • تاور کرین: تاور کرین به نوعی از جرثقیل که توسط بخش ها مونتاژ می شود شیطانی می شود. در حالی که در بخش های اولیه توسط جرثقیل موتور سیکلت کمک می شود، سپس فرآیند مونتاژ از طریق تلسکوپ و با استفاده از بخش های تلسکوپی انجام می شود.
  • تاور کرین خود نصب: جرثقیل های خود نصب به دلیل مونتاژ سریع و تطبیق پذیری خود متمایز هستند. این جرثقیل ها عمدتاً در ساخت خانه های یک خانواده و ساختمان های مسکونی و همچنین در پروژه های کوچک زیربنایی استفاده می شوند. با این حال، استفاده از آن در پروژه های بزرگتر با استفاده از مدل هایی با ارتفاع تا 70 متر بیشتر رایج می شود.

۲- با توجه به تحرک شما

  • تاور کرین های ثابت: آنها ظرفیت حرکت مستقل از طریق استفاده از سیستم های ترجمه را ندارند.

تاور کرین ثابت

  • پشتیبانی شده: آنهایی هستند که گرانش خود را از طریق استفاده از وزنه تعادل یا سیستم های بالاست واقع در پایه متمرکز می کنند.
  • توکار: جرثقیل های برجی که گرانش خود را به وسیله اولین بخش از سازه خود به زمین متصل می کنند، به صورت جاسازی شده نامیده می شوند که با بتن در یک پایه یا با وسایل مشابه دیگر با استفاده از بخش های تعبیه شکل می گیرند. به نام پاها.
  • تاور جرثقیل موبایل: آنها توانایی حرکت مستقل از طریق استفاده از ریل یا سایر سیستم های ترجمه را دارند.
  • Climber: این نوع جرثقیل ها این قابلیت را دارند که از طریق سیستم های بالا رفتن محکم به بالای ساختمان بالا بروند. آنها نقطه ضعف آن را دارند که جدا کردن قطعات آهسته آنهاست، که آنها را به طور فزاینده ای منسوخ می کند.
  • تلسکوپی: عملکرد آن شامل ارتفاع بر روی خود، از طریق استفاده از بخش هایی با اندازه های مختلف است که یکی بر روی دیگری قرار دارند.

۳- با توجه به بوم جرثقیل

  • جرثقیل برجی بازویی افقی: آنها جرثقیل های برجی غول پیکری هستند که می توانند عملکردهایی را در ارتفاع 300 متری انجام دهند و حتی می توانند برای افزایش عملکرد خود به یک جرثقیل کمکی متصل شوند.

جرثقیل برجی بازویی افقی

  • جرثقیل های برجی لوفینگ: این نوع جرثقیل به ویژه در مکان ها یا مناطق باریک ساختمانی یا زمانی که واقعاً مرتبط است برای جلوگیری از تعامل بین جرثقیل های مختلف که در یک ساختمان کار می کنند استفاده می شود.
  • جرثقیل برجی بوم مفصلی: آنها اجازه می دهند تا شکل بوم را تغییر دهند تا آن را با نیازهای ساختمانی که قرار است در آن استفاده شود، تطبیق دهد. بوم می تواند منقبض شود و زوایایی را ایجاد کند که بسیاری از عملیات را در سازه هایی که در غیر این صورت کار کردن با آن دشوار است، تسهیل می کند.

۴- با توجه به نحوه چرخش او

  • جرثقیل های برجی چرخشی پایه: همانطور که از نامش مشخص است، پیچ این نوع تاورکرین در قسمت پایینی سازه آن، نزدیک پایه آن قرار دارد.
  • جرثقیل های برجی بالا: این نوع جرثقیل برجی که به طور گسترده استفاده می شود، سیستم چرخشی خود را در بالای آن قرار داده است. به لطف این، دامنه دسترسی آن به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

شرکت آوا صنعت مهر چهلستون با تولید و عرضه انواع جرثقیل دیواری، جرثقیل دروازه ای، سقفی، تک پل، دو پل، کالسکه ای، بالابر و…، و همچنین تامین قطعات جرثقیل، توانسته در بازار جایگاه بسیار خوبی داشته باشد. این شرکت با دارا بودن نشان کیفیت که در سال ۹۵ کسب کرد، به شما خریدی مطمئن را می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *