جرثقیل دیواری

نمای کلی جرثقیل دیواری

نمای کلی جرثقیل دیواری

جرثقیل دیواری نوعی جرثقیل جیب است که دارای وزن سبک  کارایی بالاست و باعث صرفه جویی در فضای شما می شود و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. جرثقیل دیواری نوعی چرثقیل لبه ای است که می توان آن را بر روی دیوارهای داخلی ساختمان نصب کرد.

جرثقیل دیواری می تواند اجسام نسباتاً سنگین را با کارایی بالاتر و ایمن تر از قدرت خالص انسان حرکت دهد. بسته به مدل آن، جرثقیل دیواری را می توان در گروه جرثقیل بازویی یا لبه ای قرار داد. که می تواند با استفاده از یک زنجیره کششی دستی و یا یک سیستم کنترل موتور استفاده شود.

 

اجزای سازنده جرثقیل دیواری

به طور کلی جرثقیل دیواری زیر مجموعه ی بالابر افقی یا لبه ای است. یک سر لبه به یک براکت یا سیستم اصلی نصب دیواری محکم می شود. در حالی که انتهای دیگر آن دارای قلاب، سیم یا شکل دیگری از سیستم بالابر است. بسته به واحد، لبه ممکن است در امتداد طول یا عرض دیوار به سمت بالا و پایین یا از یک طرف به طرف دیگر حرکت کند. کل لبه اغلب در امتداد راهنماها یا مسیرها حرکت می کند. اگرچه بعضی از آنها به راحتی به دیوار متصل می شوند. بنابراین فقط مکانیزم بالابر حرکت می کند. برخی از جرثقیل های دیواری حتی دارای بازوی تلسکوپی هستند تا انعطاف پذیری بیشتری از نظر دسترسی به اشیاء داشته باشند.

 

انواع جرثقیل دیواری

دو نوع اساسی از جرثقیل دیواری وجود دارد که هر کدام بر اساس شرایط نصب طبقه بندی می شوند.

 

جرثقیل دیواری کنسول دار

یک جرثقیل دیواری کنسول دار، دارای یک لبه است که در بالای دیوار نصب شده است. این نوع واحد برای به حداکثر رساندن سطح بالابر در کابردهایی با ارتفاع کم سقف بهترین گزینه است.

 

جرثقیل دیواری میله دار

یک جرثقیل دیواری میله دار دارای یک لبه است که در وسط ارتفاع دیوار قرار دارد و لبه آن را میله های کراوات مانند به کف یا سقف متصل می کنند. این طرح ارزان تر است و در مناطقی با ارتفاع سقف نسباتاً زیاد بهترین عملکرد را دارد.

 

نمای کلی جرثقیل دیواری

نمای کلی جرثقیل دیواری

 

مزایای جرثقیل دیواری

جرثقیل های شیب دار دیواری مزایای زیادی نسبت به سایر طرح های جرثقیل دارند.

1. جرثقیل های دیواری مستقیماً برای حمایت از ستون های داخل دیوار سوار می شوند. بنابراین نیازی به پایه های پیچیده یا سیستم های پایه ندارند. این هزینه نصب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین اجازه می دهد تا از جرثقیل دیواری نسبت به بسیاری از انواع دیگر سیستم های بالابر، در کاربردهای متنوعی استفاده شود.

2. با نصب جرثقیل دیواری به دیوار، کاربران در فضای کف نیز صرفه جویی می کنند. به همین دلیل است که این جرثقیل ها به گزینه ای مناسب برای انبارهای تنگ یا فضاهای کاری کوچک تبدیل شده اند. جرثقیل های دیواری در مقایسه با انواع دیگر تجهیزات بالابر نسباتاً کوچک و قابل حمل هستند و از نظر اقتصادی هزینه های نصب و اجرای نسباتاً پایینی دارند.

 

توجه به خرید جرثقیل دیواری

  • با این حال از جرثقیل های دیواری به دلیل اندازه ی کوچک آنها در مقایسه با انواع جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای و انواع دیگر تجهیزات جابجایی مواد سنگین، برای جابجایی مواد سبک تر استفاده می شود.
  • وقتی روی دیوار های ساختمان جرثقیل دیواری نصب می شوند، اغلب ستون های پشتیبانی سازه ساختمان را تحت فشار قرار می دهند. برای جلوگیری از خرابی این ستون ها، خریداران باید برای طراحی و پشتیبانی مناسب برای جرثقیل های دیواری، با مهندس سازه مشورت کنند.
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *