جاروبک جرثقیل

جاروبک جرثقیل (Crane Rail Sweeper) چیست ؟

جرثقیل ها در دنیای امروز به یکی از پرکاربرد ترین محصولات در صنایع مختلف تبدیل شده اند. از آن ها جهت سهولت در حمل و نقل اجسام سنگین استفاده می شود. جاروبک یکی از اجزای داخلی جرثقیل است. وسیله ای که برق را از خط برق رسان جرثقیل برقی (شین جرثقیل) به تابلوی برق اصلی وصل میکند. در واقع جاروبک در صنعت همان وسیله ای است که وظیفه جمع آوری جریان الکتریکی را از یک طرف و خروج جریان از طرف دیگر را بر عهده دارد. مهم ترین کاربرد جاروبک جرثقیل رساندن برق به جرثقیل در حال حرکت است. در این مقاله آوا صنعت به عنوان مرکز ارائه دهنده و تولید کننده انواع جرثقیل بازویی به بررسی معرفی انواع جاروبک ، کاربرد و… آن پرداخته است. تا انتها با ما همراه شوید.

معرفی جاروبک جرثقیل

جاروبک جرثقیل سقفی

جاروبک جرثقیل سقفی

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد جاروبک جرثقیل به عنوان انتقال دهنده جریان برق می باشد. این جاروبک ها عمدتا دارای 4 ذغال کربنی هستند که وظیفه اصلی جاروبک را این ذغال ها ایفا می نمایند ، به این صورت که با اتصال ریل های مسی جرثقیل به همان ذغال جاروبک باعث انتقال جریان الکتریکی و در نتیجه هدایت برق و حرکت جرثقیل می شود. ذغال جارو بک قابل تعویض است و تعویض به موقع آن می تواند کاهش هزینه های اقتصادی را برای شما به دنبال داشته باشد. در واقع جاروبک یک رابط جریان الکتریکی است و با حرکت روی شین جریان را منتقل می کند. عمدتا از این محصول در جرثقیل دروازه ای استفاده می شود ولی مصارف دیگری در برق رسانی خط تولید هم دارد.

بررسی انواع جاروبک:

جاروبک ها با توجه به نیاز جرثقیل هایی که در حال استفاده است ممکن است متفاوت باشند و انواع مختلفی داشته باشند. این تفاوت در تعداد ذغال هایی است که دارند و این تعداد ذغال ها سقف آمپری که می توان در جرثقیل داشت را تعیین می نمایند. در ادامه برخی از انواع جاروبک ها را بررسی خواهیم کرد:

جارو بک شین باز: این جاروبک دارای 1 ذغال کربنی است و درصورتیکه جریان بیش از 250 آمپر موردنیاز باشد از این جاروبک استفاده می گردد و مناسب خرید جهت شین باز می باشند.

جاروبک شین بسته: دارای 4 ذغال کربنی است و درصورتیکه جریان کمتر از 250 آمپر موردنیاز باشد از این جاروبک استفاده می گردد و مناسب خرید جهت شین بسته می باشند.

نکات مهم برای خرید جاروبک متناسب با جرثقیل

 

نکات مهم برای خرید جاروبک

برخی از نکاتی که در خرید جاروبک باید به آن توجه کرد:

  • کاربرد جاروبک برای شین باز و شین بسته مهم است و این مورد باید در اولویت خرید باشد.
  • بازوها و فنر جاروبک شین باز حتما باید بررسی گردد
  • برای خرید جاروبک حتما جاروبک مناسب با شین را خریداری نمایید
  • در جاروبک شین بسته حتما زغال های جاروبک و فنر آن  را بررسی نمایید.
  • چرخ های جاروبک را تست کنید که مشکل نداشته باشند.

اگر قصد خرید جاروبک جرثقیل را دارید و هنوز محصول متناسب با نیازتان را پیدا نکرده اید می توانید با متخصصین آوا صنعت به عنوان تولید کننده جرثقیل دروازه ای در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره رایگان این مجموعه استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید. همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

اجزای اصلی جاروبک:

 اجزای اصلی جاروبک شامل چهار شاخه لولایی یا کفشک مسی می باشد که در  هر شاخه یکی از رشته های برق را به کابل انتقال می دهد. در نتیجه تعداد زیادی جاروبک ها میتوانند از یک خط شین که در طول سالن قرار دارد تغذیه نماید.

در صورتی که بخواهیم به صورت جزیی تر دراین مقاله توضیحات تکمیلی به شما عزیزان ارائه کنیم، می توانیم در خصوص بهترین زمانی که باید جاروبک را تعویض کرد به نکات زیر توجه نمود:

خوردگی سطح جاروبک: در صورتی که با یک برس سطح جاروبک را تمیز نمودیم اما درصورتیکه سطح جاروبک خورده شده باشد باید آن را تعویض نمود.

بروز نویز: درصورتی که جاروبک جرثقیل سقفی در انتقال جریان الکتریکی بخوبی عمل نکرد و جریان بصورت کامل انتقال پیدا نکرد، می بایست آن را تعویض نمود.

هر جاروبک دارای عمر مفید مشخصی است و می بایست بصورت منظم در دوره های متناوب مورد بررسی قرار گیرد. پس نیاز است جاروبک در صورتیکه در دوره ای طولانی تعویض نشده، تعویض گردد. به همین جهت در هنگام خرید جاروبک باید سعی کنید با اطلاعات کافی با کیفیت ترین محصول را انتخاب کنید.

اگر این مطلب از مرکز فروش جرثقیل سقفی آوا صنعت برایتان مفید بود یا موردی بود که در این مقاله به آن اشاره نشده است خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید. امید است مطالعه این مقاله در مسیر انتخاب جاروبک مناسب برای جرثقیل های سقفی برایتان راهگشای شما باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *